Tuesday, February 10, 2009

KENAPA JAMALUDDIN DAN OSMAN KELUAR PKR?


Coretan ini dari PerakBangkit. Rakyat Perak yang mengikuti setiap perkembangan ahli politik dikalangan Exco Perak di zaman DS Ir. Nizar. Terkadang kita di Kedah tidak terlalu tahu tentang senario di Perak. Sama lah juga Perak tidak banyak tahu kes ADUN Selambau yang dikatakan ada perempuan simpanan!. Maka orang Perak akan mengetahui perkhabaran blogger Kedah dan begitu sebaliknya. Di persembahkan kepada surfer sekelian dan admin tidak menapisnya untuk maklumbalas surfer.

---------------------------
BN membeli calon? Itulah tuduhan yang dilemparkan. Cuba lihat logik ini? Yang melompat itu adalah EXCO. EXCO dan bukan setakat ADUN Biasa! 10 juta? 20 juta? EXCO kalau nak boleh bikin duit lebih dari itu lagi... 30 juta pun boleh. 40 juta,50 juta pun boleh....Siapa sini orang duk kat Bandar yang kononnya bijak... Tak leh pikior ker? Mesti ada sebab.... kenapa mereka keluar parti..... Kan...! Jamalaudin dan Osman sebenarnya TAK PUAS HATI DENGAN SIKAP ANGKUH NGEH DAN NGA dalam mengendalikan Mesyuarat EXCO......


1. Mesyuarat EXCO seperti dikuasai oleh Ngeh dan Nga. Nizar pula main ikut saja cakap dua beradik ni.


2. Mesyuarat EXCO dijalanakan dalam BAHASA CINA!.... Mereka selalu cakap Cina... Buat suka mk bapak deme jer.....


3. Buat keputusan sesuka hati.......


4. Buat keputusan yang TIDAK ADIL setiap kali Mesyuarat.Dalam tempoh yang mengatakan mereka "menghilang" itu ialah selepas Mesyuarat EXCO yang terakhir yang mereka hadiri....Mereka terlalu tertekan dn pergi BERCUTI....Akhirnya mereka terkejut setelah mengetahui DSAI telah menghantar "Surat Perletakan Jawatan" kepada Speaker. Lalu mereka terpaksa KELUAR parti tanda protes kepada DSAI.


FIKIR TUAN TUAN...... Yang cabut lari tu bukan hanya ADUN BIASA..... Mereka adalah EXCO.... Saya ulangi.... EXCO........ Kalau Nasarudin dahulu ditawarkan 20 juta..... Takan DSAI tak boleh "deal" certain sum.... untuk retain EXCO nya.... Kenapa EXCO ni lari dan taknak berbincang dengan DSAI sedangkan mereka tahu DSAI lagi kaya kalau BENAR mereka ni Nak duit....YER TUAN-TUAN..... kalau mereka keluar PKR kerana DUIT >>>> logik ker?


PERTAMANYA , MEREKA EXCO.... buat pa depa nak duit....


KEDUANYA, ... Anwar lagi boleh kasik depa duit......


KETIGANYA , PASAL KES TU.... Kes tu tak kuat dan tuduhan ke atas mereka bukan sebagai pelaku rasuah... tuduhan ke atas mereka sebagai bersubahat... dan susah nak lekat sebenarnya..... Lagipun kes ni masih panjang lagi.......
Kesimpulannya, mereka keluar parti kerana merasa seperti diperbodohkan oleh Nga dan Ngeh, manakala Nizar pula ditongongkan oleh berdua beradik ini macam BONEKA.... tekanan perasaan yang mereka hadapi bagaikan PROSA - MACAM PANTAT JERR!!!!!

No comments: