Tuesday, February 10, 2009

KHAIRY: INI PETANDA TIDAK BAIK UNTUK UMNO



Krisis politik di Perak memang sering mendapat tempat dikalangan rakyat, penganalisis politik dan orang politik sendiri. Menangguk diair keruh sudah menjadi amalan biasa dikalangan pemimpin politik, tidak kira dalam BN atau Pakaran Rakyat. Tetapi didalam UMNO, mereka tidak belajar dengan kesilapan yang dibuat. Mempertahankan diri dari serangan musuh, itu amat wajar! Tetapi mempertahankan dengan menyerang tanpa di susuli dengan perancangan strategik dan tanpa meneliti kesan dan akibat, itu bunuh diri namanya.
YB Khairy adalah seorang yang telah di cop 'beban UMNO dan BN'. Di setiap tempat yang dihadirinya dalam semua pilihanraya, seakan memberi kesan 'meluat' di hati rakyat. Mungkin rakyat berpersepsi sahaja...Persepsi rakyat inilah diterjemah dalam Undi PRK Permatang Pauh dan Kuala Trengganu. Kehadirannya sering dikaitkan dengan antara pemimpin UMNO dari pemuda UMNO yang hebat kekayaannya dan perancang kepada 'mengatur perlawanan dalam pilihanraya'. Entahlah, ini benar atau persepsi.

Mungkin cara dan pendekatannya yang tidak 'disukai' rakyat kerana rakyat telah sarat dengan maklumat bahawa Khairy penuh dengan politik kotor. Maka rakyat meluat pada Khairy dan menolak Khairy, seterusnya diterjemah menolak sape sahaja calon UMNO yang akan menjadi calon PRK.

Terbaru pada 9 Febuari, perhimpunan menyokong Sultan Perak. Kesempatan yang dipergunakan sepenuhnya dari isu politik di Perak. Mungkin beliau dan sebilangan penyokongnya melihat tindakan nya dilihat seperti seorang hero. Tetapi sebenarnya, IA ADALAH DURI BARU KEPADA UMNO DAN BN. Jika digembar-gemburkan bahawa PR sebagai parti politik jalanan yang ganas, maka apakah pula perhimpunan di taja Khairy. Ucapan berapi Khairy bukan banyak membantu, tetapi telah memberi Peluru Baru kepada PR untuk PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Akan tergambarlah bahawa UMNO itu sebenarnya gila kuasa dan menidakkan demokrasi, walhal ini tercetus hanya gara-gara Khairy dan segelintir penyokongnya. UMNO akan di cop lebih hebat dengan tindakan provokasi dan layanan 'kasar' kepada Nizar PAS. Rakyat akan semakin bersimpati dan membenci UMNO kerana tidak berhati perut.

Kesimpulannya, Khairy kenalah tutup mulut. Khairy jangan mencampuri isu di Perak untuk kali ini. Khairy jangan itu, jangan ini, bagi yang berkaitan Politik Perak. Kerana apa yang berlaku dan dilakukan oleh Khairy, akan menjadi peluru membunuh diri UMNO. Bukit Gantang dan Selambau akan menguburkan impian UMNO selagi keduanya di kaitkan dengan Khairy. Seseorang perlu menahan khairy dari terus melakukan perkara yang akan membebankan UMNO dan BN lagi.... Seseorang harus menasihatkan MT supaya Khairy tidak terlalu di dedahkan. Biarlah pada waktu ini, DS Hishamuddin yang Mengetuai tindakan Pemuda dalam kemelut politik di Perak. Saya optimis jika Khairy masih berleluasa bertindak, kesannya akan di terima di Bukit Gantang dan Selembau!

---------------------------------------------------------
Khairy: Use all means to stop Nizar

IPOH: Umno Youth deputy chief Khairy Jamaluddin has called on party members to "resort to whatever means necessary" to prevent former menteri besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin and executive councillors from entering the state secretariat.
"I urge Umno Youth members to do what is necessary to stop the illegitimate menteri besar from entering the building," he told about 1,000 of Barisan Nasional supporters gathered near the Ipoh City Council yesterday to express support for Sultan of Perak.Khairy denied Perak was experiencing a constitutional crisis, saying that the matter was a "crisis of power"."Why can't Pakatan Rakyat accept the due process of law and admit defeat? When we lost five states in the March 8 polls, we backed out with maturity and magnanimity. "It is evident from PR's denial that they were never a coalition for the people but an alliance based on greed. They fell for Datuk Seri Anwar Ibrahim's defection theory and it backfired."
Khairy called for Nizar and former senior executive councillor Datuk Ngeh Koo Ham to be stripped of their titles for uttering statements that incited hatred against the constitutional monarch.He also called for Nizar and Ngeh to be banished from the state for questioning the ruler's decision to hand over the state government to BN. Earlier, it was stated that Nizar would report for duty at the state secretariat today despite Datuk Dr Zambry Abdul Kadir being sworn in as the new menteri besar on Thursday.

No comments: